Zaměstnanci obchodních řetězců v Česku nenávidí toto chování. Nakupující mohou být kvůli tomu dokonce vykázáni z obchodu.
Návštěva supermarketu nebo hypermarketu sice může vypadat jako ta největší banalita pod sluncem, ve skutečnosti ale skrývá dostatek příležitostí pro konflikty. Třeba ty mezi zákazníky a personálem. Jaké bývají jejich příčiny?
Co byste v obchodě dělat neměli
Přijdete-li do prodejny některého z obchodních řetězců, měli byste se vyvarovat určitých věcí. Pokud je budete dělat, riskujete, že se dostanete se zaměstnanci do sporu. Každého z nás, kdo do obchodu alespoň jednou za čas vyrazí, jistě napadne celá řada potenciálních zdrojů konfliktních situací.
Jedním z klasických „startovacích výstřelů“ pro hádku je situaci, kdy si zákazníci berou zboží přímo z palet. Na těch je ale naskládáno zboží, které je určeno teprve k rozmístění do regálů. Zdá se to jako zbytečnost, vyčítat lidem, kteří si vezmou zboží rovnou z palety, ale racionální základ to má.
Jde o to, že zboží na paletách není zabezpečeno proti pádu a hrozí riziko, že se paleta, resp. její obsah, na zákazníka zřítí. V takovém případě by ležela zodpovědnost na řetězci a není proto divu, že se jim braní zboží z palet příliš nelíbí. Pokud se navíc jedná třeba o sklenice s okurkami, taková neopatrná manipulace může mít za následek jejich rozbití a velkou škodu.
Co dalšího personálu prodejen vadí?
Práce v obchodě není nic snadného a není divu, že po dlouhé směně už zaměstnancům může vadit i maličkost. Jako v každé jiné profesi, kde se pracuje se zákazníky, by sice měli zaměstnanci umět udržet nervy na uzdě, ale pokud někdo prohrabuje pečivo holýma rukama nebo si rozmyslí nákup nějakého výrobku a vyndá jej z košíku někde úplně jinde, než kde ho v regálu vzal, konflikt je na světě. A přiznejme si, že zvláště pokud jde o zboží chlazené, mají na naštvanost plné právo. V takovém případě může toto zákaznické chování produkt zcela znehodnotit.
Zdrojem problémů bývá samozřejmě i neslušnost zákazníků, kteří se k personálu občas chovají opravdu nepěkně. Takoví zákazníci se potom mohou jen těžko divit, že jim jejich hrubiánství někdo vrátí.
Zdroje: https://www.kupi.cz/magazin/clanek/18208-co-nedelat-v-obchode, https://medium.seznam.cz/clanek/m-v-stranska-tezka-prace-v-supermarketu-delame-si-to-sami-a-nejen-v-obchode-118449, https://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/prodavacky-promluvily-projdete-si-veci-ktere-jim-v-obchode-n/r~9be6a4aede7b11e7adc2ac1f6b220ee8/v~sl:80219a5f7dc000d5321ff5375c15b5a7, https://udalosti247.cz/spotrebitel/zamestnanci-obchodnich-retezcu-vam-vynadaji/
Napsala pro Vás AI asistentka Klára ze zdrojů na českém a zahraničním internetu