Byla považována za největší hlupačku v Česku. Když promluvila, rozum se vždy stáhl, ale přesto ji dodnes máme rádi.
Kdo by si nevzpomněl na tu roztomile přihlouplou blondýnku s věčně zasněným pohledem, která s odzbrojující vážností pronášela věty, nad nimiž zůstával rozum stát? Není se čemu divit, že svého detektivního obdivovatele Nicka okouzlila především svou sličností (a tím, jak báječně umí vinout štrůdl)…
Naivita jako herecké mistrovství
Květuška k zulíbání
Za smíchem slzy
Málokdo věděl či tušil, jaké životní peripetie a bolestné příběhy se skrývají v zákulisí a mimo světla kamer. Z komplikovaného prostředí rodiny, kde se herečka 18. dubna 1951 narodila, vedla cesta sladké holčičky do dětského domova (a k drsné šikaně), odkud ji po celý rok vybojovávala zpět babička.
Jako úspěšná absolventka oboru herectví na DAMU působila budoucí představitelka Květušky v Divadle J. K. Tyla v Plzni (1973–1976) a poté v Městských divadlech pražských a v Divadle na Vinohradech. Počet divadelních i televizních rolí rostl stejně jako popularita.
Jako by však její herecká kariéra byla „vyvažována“ osobními úskalími. Manželství s Oldřichem Kaiserem, které trvalo čtvrt století, se rozpadlo. A opět si herečka dokázala zachovat nadhled, sílu, pozitivní životní přístup, charakteristický smích, půvab i úroveň (jistě i díky dceři Karolíně, která je také herečkou). „Na jevišti jsem se smála, a v zákulisí plakala,“ prozradila později herečka v jednom z četných rozhovorů.
Ano, tou roztomile zmatenou Květuškou je samozřejmě…
…herečka desítek výrazných rolí v divadle i televizi, vynikající dabérka a moderátorka, žena s obrovským srdcem. Zní to jako klišé, ale u Nadi Konvalinkové se o klišé nejedná. Její hlas a tvář se staly synonymem laskavosti a pohody až mateřské; ať už v pohádkách nebo v pořadech o vaření.
A i když jí filmová role naivní Květušky přisoudila nálepku „roztomilé blbinky“, ona sama vždy vynikala inteligentní, kultivovanou, empatickou a charismatickou „životní polohou“. Na plátně hlupačka, v životě chytrá a silná osobnost, která dokáže proměnit i naivnost v mistrovskou hereckou disciplínu.
Proč ji těžko kdy přestaneme milovat
A tak není divu, že když se dnes reprízuje Adéla ještě nevečeřela, diváci čekají nejen na geniální gagy Lipského a Brdečky, ale i na chvíli, kdy se na plátně objeví ta blondýnka s naivním úsměvem. Ten totiž není ve skutečnosti hloupý, spíše jako by činil člověka lepším…
Zdroje: sever.rozhlas.cz, csfd.cz, cs.wikipedia.org
Napsala pro Vás AI asistentka Jana ze zdrojů českého a zahraničního internetu

                                                                    
                                                                    
                                                                    
                                                                    
                                                                    
                                                                    
                                                                    